Alla inlägg under juli 2015

Av Sandra - 21 juli 2015 02:43

Hör inte till vanligheterna längre sen jag fick min insomningstablett att jag ligger vaken såhär. Men just nu har jag svårt att somna om. Så vad har hänt sen sist? Vi var på nolhaga med syster och T barnen verkade gilla lekplatsen och djuren. Följde med mamma o pappa hem senare för bad. I tisdags var vi alla tjejkusinerna hemma hos H för att kolla deras hus och träffa deras söta nya valp. Onsdag var det dags för 25-årskalas för kusin J, mycket gott;) kallt var det dock då se blåste en del. Denna helgen har vi sen tillbringat hos Glenns syster då de har byggt tak på atanen.

Idag var första dagen på semestern för mig och barnen och de gav mig sovmorgon tills 10.30 Vet inte när dem själva gick upp för att kolla på tv. Det har varit en ganska lugn dag. En kompis till Linus var här och lekte ett par timmar. Jag ovh Hanna bakade kokostosca och frös in för att ta med till Danmark.

Ska nu göra ett försök att sova.

Ont

Av Sandra - 10 juli 2015 10:05

Låg hela dagen igår igen men denna gång för ont i kroppen. Det var ett bra tag sen jag låg pga kroppslig smärta. Natten har varit sådär, ryggen spökade och magen gjorde svinont. Tappade ur inatt och imorse i ett glas för att vara säker på att ingen inflammation var på gång. Men vätskan såg fin ut. Jag har fortfarande ganska ont men barnen är lediga och redo för en tur till moster och kusin.

Av Sandra - 8 juli 2015 08:56

Kom det igår var Hanna helt förtvivlad när jag lämnade henne. Tillslut fick fröken bara ta över henne. När jag ringde sen var allt bra hon hade varit ledsen i två, tre minuter. Men idag gick det bra igen. Det var nog för att storebror också skulle stanna där en stund då fritids var så få barn så de åt tillsammans med blomman.

I måndags sov jag nästan hela dagen mådde inte alls bra. Igår mådde jag bättre en del kramper i magen men det gick ändå att hantera. På kvällen blev det middag hos glenns mamma och pappa. Trevligt och gott:)

Idag blir det nog en sväng till mamma o pappa då syster och systerson kommer ner!

Av Sandra - 6 juli 2015 09:00

Är vad som börjar denna vecka, alla barn som inte har semester denna och fyra veckor framåt (i bjärke) går här i mellby. Skönt för mina barn med kända lokaler och sådär. Men jag var bra nervös hur det skulle gå med Hanna. Då hon har sen kanske en månad tillbaka varit ledsen en del när jag lämnat henne. Och då har det ju varit hennes fröknar. Men idag gick det jättebra, får se hur länge det håller i sig!

Ullaredsresan gick bra, var nog jag och Glenn som tröttnade först mer att vi var trötta än att vi tröttnade på shoppingen. Barnen och vi fick köpt oss en del kläder:)

I helgen har vi varit i stugan och bara njutit av det underbara vädret. Inatt kom regnet och idag är det bara 18 grader och blåser. Hoppas det vänder tillbaka fort igen. Natten var hemskt varm så nätterna får gärna vara svalare;) aldrig är man helt nöjd.

Nu ska jag bara ta det lugnt och kanske ta igen lite sömn.

Ovido - Quiz & Flashcards