Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 31 januari 2012 11:30

Nu äntligen är vi påväg att blir friska! Hanna har inte kommit igång med maten riktigt igen ännu. Kan ju ha att göra med att vi bytte till semper 2 i samma precis innan hon började bli lite dålig. Som tur sov hon mest då det verkade likna något åt magsjukehållet, hon verkade ju inte må dåligt som en annan gjorde under lördagen.


Ikväll blir det mathandling för mig och G ska iväg och hjälpa någon, kommer inte ihåg vem det var? Så barnen åker till mormor och morfar en sväng. Hade tänkt att åka på dagen men då min sessa inte äter ordentligt kände jag att jag hellre åker ikväll så hon får äta och ha det lugnt runt sig!


Ja jag har ju inte så mycket att berätta om helgen då jag åkte på sjukan på lördagen och sen var det återhämtning under söndagen och gårdagen. Linus är idag på dagis igen som han längtat! Jag tycker det är såå skönt att han hittat tillbaka till att tycka om att åka dit! Det kändes lite jobbigt när han va ledsen när man lämnade honom förut. Antar att det har med omställningen från att vara en familj på fyra istället för tre.


Nu ska jag passa på att äta en tidig lunch innan lillan vaknar!


Ha en skön dag i solen!

Av Sandra - 27 januari 2012 20:04

Verkar som jag får ha fredagsmys själv, åtminstone en liten stund! G kommer väl hem från träning om en timma. Jag har precis bakat chokladmuffins och Linus skulle gå upp och leka så länge då jag inte vill ha hans baskilusker i muffinsen. Kommer upp för att meddela att fikat är färdigt då har han krypit ner under täcket och somnat;) Det tar på krafterna att vara sjuk men ändå leka på som vanligt!


Nu blir det the voice och en muffins eller två!


Trevlig helg på er!

pic

Av Sandra - 27 januari 2012 12:05

nu gör vi ett nytt försök med bilder, dock bara några få då jag väntar på fler bilder från syster:)


          

Av Sandra - 26 januari 2012 18:56

japp den har hittat hit, Linus kom ner precis innan vi skulle gå och lägga oss och sa att han behövde spy. Så han och pappan i huset har sovit på soffan i natt både för att slippa smitta Hanna och även så hon inte skulle behöva vakna av allt spring. G stannade hemma idag o tog ut vård av barn. Nu hoppas vi att vi aandra klarar oss! Hannas säng är nu färdig och nybäddad så hon sover nog gott inatt. G har röst i källaren precis så jag ska gå ner och kika hur golvet egentligen ser ut;) ha en fin kväll!!

Dop

Av Sandra - 23 januari 2012 09:17

Hade tänkt lägga upp lite bilder, men det vill sig inte just nu och är för trött för att göra ännu ett försök. Så därför får det vänta lite.


Lördagen var det ju alltså dags att döpa vår prinsessa, det gick bra! Hon var bara lite ledsen en stund innan sista psalmen. Efter kyrkan så slocknade hon och vi var tvugna att väcka henne för att ta lite generationskort! Sen var det dags för paketöppning, hon fick sex halsband:) passande nog även ett smyckeskrin, pengar, ram, kläder, nalle, uggla, kopp, mattallrik vanlig och djup, mugg och bestick, böcker, tavla, blommor ja, jag har säkert glömt något. Men det var en bra dag!! Massa smörgåstårta och prinsesstårta över då det blev lite bortfall. Men jag klagar inte vi har ju kunnat äta efteråt;)


På kvällen kom P och A hit, de blev lite playstationen för P och G sen blev det kortspel tills klockan två. Behöver jag säga att jag var helt slut igår?? Även idag känns det! Sonen är på dagis och jag ska nu passa på att vila lite när lillan somnat!


Ha det fint!

Av Sandra - 17 januari 2012 18:31

... i halsen är bara förnamnet, till och med vatten gör ont att svälja. Tror jag ska göra mig en stor kopp te här sen när sonen gått och lagt sig. På tal om sonen så trodde vi ju i söndags att han var påväg att få ögoninflammation, hans öga var väldigt rött och varigt, men igår syntes det inte alls mycket. Idag är det nästan helt borta, skönt. Dock hostar och snorar han en hel del. Men det är fyra dagar kvar tills lördagen så vi hoppas att detta vänder och att inte jag och sambon blir värre! Lilla Hanna har än så länge inte visat några symptom, tack och lov!


Igår ringde min kära farmor och berättade att hon mådde bra och kunde baka tårtor om vi ville:) Så snällt, då min tanke var att inte fråga henne då hon varit sjuk. Så nu gör hon bottnarna och på fredagkväll hjälper P mig att dekorera:)! SÅ nu får vi prinsesstårtor till vår prinsessa!


Idag har inte mycket blivit gjort, då sonen varit allmänt grinig, Hanna varit väldigt mycket vaken och vill inte ligga själv särskilt länge plus att jag inte mått helt bra heller. Då har inte mitt tålamod varit på den bästa sidan och då blir det ännu mindre gjort. Jag hade planer på att krypa ner i ett varmt bad här nu ikväll, men värmepumpen hade stannat och visade 26 grader för en timme sen, så vi får väl se hur det blir med den saken!!


Sonen får alltså vara hemma imorgon igen så vi kan kurera oss så vi orkar med allt som ska hinnas med innan kl13 på lördag:p


Nu blir det mys i soffan en stund innan läggdags!


Ha en skön kväll och heja fram de svenska herrarna till en seger i EM-handbollen ikväll!

Av Sandra - 14 januari 2012 20:24

Hemma och myser i soffan, sambon går om 30 minuter av jouren för kvällen. Han har efter matchen åkt iväg på ett jobb där kunden inte hade något vatten. Då blir det ju rätt jobbigt faktiskt! Jag och mamma var ju som jag nämnde igår i stan idag och jag är rätt nöjd med inköpet:) Och det tog inte så lång tid som det brukar, för att jag ska känna mig bekväm och nöjd brukar det sluta med en väldigt grinig Sandra tills hon tröttnar och tar det som kanske är okej i sina egna ögon. Men just nu känns det rätt bra, frågan är hur det känns på lördag??;)


När vi kom hem blev det lunch hos mamma och pappa. Sedan körde mamma hem mig så jag fick hämtat lite kalaskläder till mig och barnen. O när vi svänger in på gatan kommer jag på att jag inte har någon nyckel, det är ju tur att det inte är långt mellan sollebrunn och mellby! Sen var det kalas för V, godmat och mycket skratt. Sonen blev (som alltid just nu) kvar hos mormor och morfar. Varför sova hemma när man kan sova borta??;)


Nu ska jag bara vila i soffan resten av kvällen. :)

Av Sandra - 13 januari 2012 21:57

Har ni haft en otursdag?? Inte jag men jag har i och för sig inte haft en turdag heller. Vi är nu hemma sen en halvtimma från P och C där vi fick god middag bestående av bakpotatis, kyckling, sallad och vitlökssmör och currysmör, mycket gott! Tack ska ni ha, nu ska jag väcka upp prinsessan och ge henne sista måltiden innan kvällen:)


Godnatt!


Ps. önska mig lycka till för klädköpet imorgon!:)

Ovido - Quiz & Flashcards