Alla inlägg under januari 2014

??

Av Sandra - 14 januari 2014 14:54

Två inlägg som inte laddats upp! Ett från igårkväll och ett i morse. Igår skrev jag om Linus vurpa. Han hade halkat på asfalten och slagit i munnen och tänderna. Tandläkarbesök men det såg bra ut, men vi ska hålla koll.

Imorse skrev jag om att Hanna idag för första gången är utan blöja på dagis:) Stolt mamma!! Nu ska jag hämta barnen och se hur det gått för min lilla stora tös:)

Av Sandra - 14 januari 2014 11:44

Ajaj, den där dvd vet vad den gör;) tänkte ta en promenad idag men eftersom armar och axlar inte är lika onda idag så kör vi med dem med. Dags att skotta snö!:)

Av Sandra - 13 januari 2014 09:30

Jag ska göra en snabb info om mellandagarna. Fredagen efter jul var jag på begravning, jobbigt men fint! Sen hade vi en mysig lugn helg. På måndagen jobbade Glenn några timmar och sen var det nyår! Vi åkte ner till mamma och pappa i tid till hockeyn skålade in det nya året tillsammans innan vi begav oss till Gs syster med familj. Där vi hade en trevlig och mysig nyår!

Idag ska jag börja ta tag i min träning, sitter just nu och tömmer dialysvätska så jag ska kunna göra olika övningar utan att det ska kännas konstigt med vätskan. Nu ska min trötthet övervinnas av min motivation! Heja heja ??

Håll tummarna för mig:)

Av Sandra - 2 januari 2014 22:30

Sist jag skrev var 20/12 då blev det ju shopping, städ, kalas och städ! På morgonen på min 25:e födelsedag kom mamma och pappa med frukost, champange och bästa presenten! Nya madrasser (vi har sagt sen vi flyttade ihop april 07 att vi skulle köpa nya) Sen rullade dagen på, pappa stannade och hjälpte Glenn att få upp madrasserna och satt på ben medans jag började hacka grönsaker och frukt! Sen tog pappa med sig båda barnen ner till Sollebrunn en sväng innan de kom tillbaka igen. Vi var färdiga med allt precis innan första gästerna kom;) sen var det full rulle tills 00.30 Pengar, blommor, presentkort och nya täcken och kuddar! Superbra födelsedag!

Söndagen åkte jag och G till stan för att fixa de sista julklapparna, Hanna var hos mormor och morfar och Linus hos kusinerna (där han hade sovit över) På eftermiddagen var det återigen dags för kalas, men det blev en snabbis, vi ville hem och städa färdigt och så.

Måndagen var förberedelser, matlagning mm. Sen uppesittarkväll och leka tomte;)

Sen var det jul:) kl 8 hade vi ställt klockan på, Hanna vaknade strax innan och kom ner strax efter mig! Barnen fick öppna julklappen i strumpan och sedan en liten frukost innan det var dags för julklappsberget;) Linus var nöjd och glad över alla paket! (Känns otroligt bra) dock har han nu i efterhand sagt att tomten glömde helikoptern:( men men.

De hann leka en liten stund med paketen innan det var dags för den stora frukosten hos mormor och morfar! R kom hem från London precis lagom till paketutdelning! Barnen fick återigen massa paket och jag och Glenn fick en bakmaskin, bodybutter, receptbok, spel, spisredskap, vedkorg mm.

Dagen fortsatte hos min farmor och farfar med lunch och sedan kom en liten tomtenissa:) vi som inte köper till varann och ändå tog det över en timma;) julklappsleken blev "bara" lottning i år då alla skulle vidare ovh hade tider att passa! Jag fick ett spel o G fick en vinkaraff;)

Jag och mamma tog med oss Hanna (i hopp om att hon skulle vila en stund men där hade vi fel!!) hem så jag fick göra ett byte innan vi skulle iväg till moster med familj.

Där blev det åter igen mat;) innan det äntligen var dags för mer paket:) jag fick lakan, grytlappar(som jag önskat i tomtepaketet) bodybutter och ett picknick-vinglas:)

Vi åkte hem ganska tidigt och det var ganska skönt:) ställde klockan då vi skulle till svärmor och svärfar på frukost!

Upp ovh iväg för frukost som sagt, tog med alla julklappar när vi åkte hem. Sen var det dags att göra ett ordentligt röj! Gs syster var här och lånade peppar så de kom ganska tidigt för hon trodde inte vi skulle reda ut detta kaos så fort;) men istället hämtade hon svärföräldrarna! Sen var det dags att värma mat och vänta på dem sista med det sista av maten!

Sen kom tomten:) oh vilken lycka att äntligen träffa tomten!! O herre vad paket!! (Igen!) när någon hade gett sig av kunde vi ha lite roligare och spelade lite spel och så:) mysigt! Vid 23 tror jag!?! kröp vi ner i sängen! Välbehövligt!

Ska försöka uppdatera fortsättning imorgon!
Puss o godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards