Alla inlägg under december 2013

Av Sandra - 20 december 2013 09:32

Sitter med morgonbytet och funderar på vad som är prio ett när jag är färdig. G slutar 11 och d ska vi åka iväg och köpa grönsaker, frukt och dricka tills imorgon. Och förhoppningvis någon julklapp också! Sen blir det hem och fortsätta städa. Och ikväll blir det kalas för barnens kusin.

Ni onsdags fick jag åka in till näl då jag gått upp en del i vikt och har haft mer ont i huvudet än vanligt. Och när jag tar mina vätskedrivande får jag kramp i foten/tårna. Men allt såg bra ut de minskade vätskedrivandet så förhoppningsvis slipper jag kramp iaf. Men huvudvärken kunde dem inte säga vad det kommer ifrån kanske omedveten stress.

Nej nu är dialysen snart färdig, dags att sätta fart!

Av Sandra - 16 december 2013 09:20

Mina ögon är bara mer och mer svullna varje morgon, de försvinner någorlunda efter några timmar men man kan ju tro att jag inte sovit en blund.

Helgen har gått helt i julens tecken:) i lördags hade vi en mysig förmiddag med sunes jul jag och barnen. Sen gjorde jag ett röj här och på eftermiddagen/kvällen kom svägerskan med familj och svärföräldrar hit då vi bakade julgodis:) Hanna och C var med på första baket sen var det jag, svägerskan och svärmor som bakade;) det blev choklad och cornflakes, ischoklad, chokladkola, knäck, gräddkola och marshmallows:) Får se om jag hinner med något mer innan jul! Ska gömma godiset idag iaf så det är något kvar tills vi ska äta det:) sen bestämde vi vad var och en skulle fixa till julbordet:)

Igår var vi i skogen och leta gran, mamma och pappa skulle ha en innegran svärföräldrarna och vi en utegran:) men det var inte lätt! Granarna har växt så mycket i år att de inte hunnit med så det var inte många täta granar. Men tillslut och (en tumme mindre;) ) hade vi våra tre granar! Glenn satte sågen i tummen ingen fara men det blödde en del!

När vi kom hem blev det middag och sedan klädde vi granen och griljera skinka:) mm så gott!!

Idag ska jag försöka hitta mitt hus igen i all röra;) och så ska jag klippa mig undra hur mycket jag vågar ta??:)

Ha det bra!

Av Sandra - 13 december 2013 09:02

Idag var det upp tidigt, dags för luciafirande på Linus dagis. Frukostkorg skulle packas pappan dras med upp ;) mysigt var det och stolt blev man. Sån skillnad på sonen i år! Förra året ville han inte vara med till en början och jag fick följa med honom in där dem samlades och övertala! Nu sprang han in till kompisarna och var med och sjöng på alla låtar ?

Igår var jag i stan o handla julklappar, plastgran (kusinen har fått en del allergichocker så vi vågar inte chansa med en riktig gran i år) och pyssel:) helt slut när jag kom hem. Hämtade barnen, gjorde julkort, middag och så iväg till mormor o morfar. Pappa o G ska till Tyskland imorgon så vi lade in en beställning på öl så är det färdigt när dem kommer fram. Sen får dem gå in och handla vin mm som inte går att lägga på beställning.
När vi kom hem plocka vi upp granen och gjorde den redo för att kläs. Sen hade jag tomteverkstad en bra stund;)

Idag ska jag försöka få fram lite tomtar och ikväll ska det lussas:)

Av Sandra - 12 december 2013 08:20

Hanna fick hemsk host-attack när vi gick och lade oss i lördags. Och eftersom vi inte ville att fyra barn till skulle vakna så tog jag med mig Hanna ner! Sen kunde vi halvsitta/halvligga bekvämare i soffan! Fick letar fram ventolin och det blev bättre men vi somnade inte ordentligt förens vid 3! Hanna har varit hemma nu i veckan men idag ska vi prova dagis igen:)

På söndagen var det tänkt att jag och svägerskan skulle åka till stan och handla julklappar men hon var inte riktigt i form för det:) så fick ordnat barnvakt så G kunde åka med istället. Dock när vi åkte ner till Sollebrunn så var ju vägen hemsk så vi gav upp det! Istället blev det söndagsmiddag hos mamma o pappa:)

Av Sandra - 11 december 2013 15:52

Eftersom det tar lite tid mellan inläggen får jag tänka till vad jag har att återberätta;)

Torsdagen 28/11 var vi på adventsfirande på Hannas avdelning på dagis. Det var jättemycket folk vilket det inte brukar vara så det var kul!:)

Lördagen innan första advent var vi på Liseberg med mamma/mormor, pappa/morfar och moster Sofie:) oh fy sjutton vad folk!! Har aldrig varit med om detta! Vid tomteverkstaden gick det inte att ta sig fram med vagnen så G fick stanna och vänta medans vi andra gick in. Kön till tomten kändes som en evighet och vi kunde därför bara se halva verkstaden då kön stod framför resten! Linus och Hanna var nöjda över att bli upplyfta och se tomten på håll, tack och lov!! Hanna älskade allt hon fick åka och hade hon fått hade hon garanterat velat åka allt:) kul grej som hände innan var när vi åt lunch innan vi gick in på Liseberg så kommer faster med familj och farbror + sambo in på samma restaurang. Komiskt? Av alla restauranger i hela Göteborg!?

I fredags var vi på julbord med Gs jobb och det var helt okej! Inte som förra året men det är nog svårslaget! Trötta var vi iallafall på lördagen! Då Linus kompis inte kunde åka på hockeyn passade vi på att ta sovmorgon istället:)

På lördagen var det våran tur att vara barnvakt åt Gs systers barn. Full rulle tills 21.45 då satte vi oss i soffan och på 15 minuter sov alla fem:)

Av Sandra - 4 december 2013 10:47

Jag har inte glömt er! Bara inte haft tid. Som ni vet var vi på The reef, ( nästan en månad sen nu) vi hade en mycket trevlig helg:) Men jag trodde att det skulle vara mycket större! En stor pool, en rutschkana, några bubbelpooler och en barnpool med en rutschkana för stor för Hanna tråkig för Linus! Väldigt få sittplatser och bara ett "café" vi som varit på lalandia förut trodde att detta skulle vara minst i samma storlek och utbud! Barnen hade självklart kul ändå!! Och vi andra också men vi kommer nog fortsätta med lalandia istället!!

Ja vad har hänt mer sen sist? Jag och mamma har hunnit med Ullared, mycket mindre folk och vi fick nästan köpt allt vi skulle! Är inte färdig med julklapparna dock men hittade inget mer på Ullared som kändes bra så nu får vi leta här hemma istället!

Linus har äntligen fått börja på hockey/skridskoskola och han tycker det är så skoj! På lördag ska en kompis från dagis också följa med och det ser han verkligen fram emot:)

Jag ska följa med G på julbord på fredag så han hoppas att kompisens pappa kan köra på lördag;)

Något framsteg har gjorts och julen ser lite annorlunda ut just nu men vi får se vad som händer. Vi är ju inte där ännu!

Nu ska jag fixa lite med tvätten:) kanske kommer jag på mer att berätta senare!

Ovido - Quiz & Flashcards