Alla inlägg under juni 2011

Av Sandra - 16 juni 2011 22:18

Idag har vi nog varit trötta allihopa i familjen, sambon var ju iväg hela dagen igår så det är ju inte konstigt! Även lilleman kom (efter att varit grinig en bra stund) han och sa- mamma, du jag gosa i sängen o Linus ha napp!? Jo gärna för mig:p Kan inte minnas att jag var så här trött hela tiden när jag väntade Linus, bara i början.


Jag och Linus var på miljöstationen och slängde allt skräp idag, mindre kul tyckte sonen som mest klättrade runt i bilen. Sen var vi och visade upp vår bil som ska lagas. efter en snabblunch gjorde vi rabarberpaj och myste ute på altanen en stund. Sen sov vi i 2 timmar nästan!


Middag och sen iväg till G:s föräldrar, där de blev lek med alla kusinerna.


Nu ska jag gå och göra sambon sällskap och sova! Imorgon blir det stan för mig och lilleman!

Av Sandra - 15 juni 2011 20:38

Nu är jag verkligen helt slut! Jag fick pratat med min lärare som inte riktigt kunde förstå vad som hänt, men nu är det i alla fall löst. Jag och syster fick fixat present till mamma, fikat sen hittade jag ett par shorts till lilleman och sen kunde jag gå och beställa mitt betyg. Så nu väntar jag att dem ska dyka upp i brevlådan:)


Sen blev det fort hem och hämta Linusen vi åt mat och myste en stund innan vi skulle åka och hämta O. Då vi fick reda på att tåget var försenat blev det lite jäktigt då jag skulle hämta kusiner till Linus kl17 så tillslut fick jag hämta dem innan köra de minsta till mamma och pappa TACK! och sedan tog jag med mig de två stora och begav mig iväg.


Väl hemma var klockan redan 17.30 och C skulle hämta töserna då så vi stannade hos mor och far, dock var han också försenad så han kom väl nån gång innan 19. Sen åt Linus lite kvällsmat och vi begav oss hemåt. Han somnade i bilen så jag kunde också få i mig lite mat jag med. Nu har jag rensat i matkällaren och sorterat all papp, glas och metall som bara åkt in så nu ska nog G kunna komma in med lasset som kommer snart tror jag!


Nu blir det soffläge tills jag flyttar mig till sängen, jag och Linus lär nog sova länge imorgon! :)

Av Sandra - 15 juni 2011 09:24

Har nu på morgonen fått dammsugit bort alla popcorn och det värsta gruset i bilen så nu kan man sitta i baksätet i alla fall;)


Jag ska strax bege mig till Alingsås och hoppas på att jag får tag i min lärare så han kan ändra och ge mig mitt betyg, känns ju sådär att ha kämpat ett halvår med nånting och sen inte få ett betyg! Nej så kan det inte vara!


Efteråt blir det en kaffe med syster:)


Ha en skön dag i blåsten!

Av Sandra - 14 juni 2011 10:15

Har nu skickat iväg alla brev jag skulle gort idag och undrar vad kroppen orkar med härnäst. Just idag känner jag mig överkörd av något, kroppen vill inte vad jag vill!

Jag måste i alla fall under dagen fått dammsugit ur min bil då det var tre små som åt popcorn i den påvägen hem igår. Det syns tydligt kan jag säga!


Sambon ska väl hämta hem bussen han ska ha imorgon när han och två till beger sig till tyskland för att handla :)


Jag ska försöka vila lite och hoppas att min kropp hittar tillbaka till sitt snälla jag snart!

Av Sandra - 13 juni 2011 20:26

Har idag varit med sonen, syster och två kusiner på Borås Djurpark:) vädret var toppen för djuren, en annan svettades och frös om vartannat. Men barnen var nöjda! Dock tog det ett tag innan vi kom fram, då vi först skulle handla lite frukt och sen kommer kära syster på efter en stund att hon glömt en påse hemma så då var det bara atgt vända.


När vi kom till alingsås var jag tvungen att gå och beställa mina betyg men till min förvåning är jag borttagen från engelskaB:n? Nu hoppas jag att jag får tag i läraren på onsdag när jag åker in för jag har ju varit där och gjort alla grejer. Han måste ju tagit bort fel!


Men sen kom vi i alla fall iväg ordentligt! Det roligaste var nog lekplatsen och sälarna. Men för det mesta var dem nog nöjda, dock lite trötta i benen.


Helgen har varit väldigt lugn. Sambon och sonen var och firade en student och sen på söndagen gjorde jag och Linus inte särskilt mycket. G var däremot duktig och var och jobbade.


Ikväll har vi varit på kalas för sonens kusin:) han somnar nog gott nu efter en fullspäckad dag! Jag med om en timma eller så!


Ha en skön kväll!

Av Sandra - 8 juni 2011 22:30

I morses vaknade jag med världens huvudvärk då är det tur man har mamma o pappa nära som kan gå med lilleman till dagis, tack! När de gått iväg lade jag mig på soffan och sov nästan till 12! då kändes det lite bättre. Men inte förens efter middagen (som pga huvudvärk och problem med insättning av barnstol så blev det korv o mos från sibylla) började det släppa mer.


Men jag är också en stolt mamma till en numera blöjfri kille:) (blöja används ju på natten o vid långa bilturer för säkerhets skull) men annars blöjfri. Även fröknarna på dagis var imponerade att det gått så smidigt så idag tog vi me blöjorna därifrån.


Vi har nu ikväll varit hos mamma o pappa för att sambon behövde massage av vaderna och så såg vi på handbollen där det blev storseger för Sverige:) Nu ska jag nog bege mig mot sängen!


Sov gott!

Av Sandra - 7 juni 2011 21:36

Idag väckte G mig och Linus när han kom hem då vi somnat i lillemans säng när jag låg och tröstade lillemannen som slagit sig vi sov i närmare 2 timmar. Ändå somna Linus bara 1 timme efter sovtid, det var bra! Nu sover min sambo i soffan sedan 1 timme tillbaka, men han vill hellre ligga där än att gå upp ännu.


Helgen har varit lugn och skön och även lång!:) Började med att fira kusinens student, sedan åkte vi upp till stugan var framme nån gång efter 22. Linus var lite förvirrad på morgonen när det bara var vi där, då det annars brukar vara minst 10 personer där. Men senare under eftermiddagen fylldes huset. G åkte hem för att jobba fredagen men kom sen tillbaka igen. Jag kopplar mellan fotbollen o säsongsfinalen av DH men det blir garanterat sängen snart!


Och jag glömde nästan jag fick VG i matten:D behöver jag säga att jag är nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards