Alla inlägg under september 2011

Av Sandra - 24 september 2011 22:01

Imorgon ska vi vara tillbaks på antenatalmottagningen vid 8,30 och ta prover. Är de högre än idag sätter de igång mig imorgon annars väntar de tills på måndag. Mamma och jag fick sitta och vänta (VRÅLHUNGRIGA) på läkaren i nästan två timmar för att få veta att jag kunde åka hem och komma imorgon. SKönt att sova ännu en natt i sin egen säng men usch vilken seg väntan det var!


Nu ska jag strax krypa ner i sängen så vi är pigga och alerta imorgonbitti! Håll tummarna att vi snart har en lite bebis i famnen!

Av Sandra - 23 september 2011 21:13

Tror jag kommer sova hur länge som helst imorgon! Känner mig helt slut verkligen men oj vad skönt med luft och att vara hemma. Dock vill man ju inte bara lägga sig i soffan utan kanske greja lite men vet att jag inte får och tror att orken tar slut innan jag ens hunnit börja! Har nu sett Idol och väntar med spänning på kvalet! Lilleman är på kalas för gammelmorfar som fyller år och sover sedan hos mormor och morfar. Jag hann krama och pussa på honom en liten stund innan de begav sig iväg. Imorgon åker jag och lägger mig på soffan hos mamma och pappa medans G hjälper sin mamma och pappa. På eftermiddagen kör mamma in mig för att få medicin och ta nya prover sedan får jag (om inga värden blivit betydligt sämre) åka med hem tills på söndag åtminstone!


Nu blir det tv en stund innan jag förflyttar mig till sängen!


Av Sandra - 23 september 2011 15:22

:) ska bli skönt att få sova i sin egen säng!! Imorgon tillbaks för provtagning o medicin.

Av Sandra - 22 september 2011 08:05

Vaknade med ett ryck 7.30 av att någon stor fläkt eller liknande kör igång. Tänkte först att det var en dusch från förlossningsavdelningen,men nej inte det! Nu har den kört igång typ 4 ggr sen dess o hållt på i 5 minuter kanske. Japp o där startade en femte gång! Undra om vi kommer krypa mer på väggarna idag? Nu är jag väldigt hungrig och trött vaknade nog varanann timma i natt:( Borde sova när man är så tröttt! Hoppas nu att min frukost kommer snart!

Av Sandra - 21 september 2011 20:09

Usch vad det är segt här. Men va skönt att träffa lillemannen:) Han höll nog med om att bebisen kunde få komma nu;) Men återigen får vi vänta och se! Jag ligger nu och kikar å fredagens dobbidoo och väntar på kvällsfika! Sen hoppas jag John bund hittar hit fort! Så jag säger godnatt!

Av Sandra - 21 september 2011 13:28

Sköterskan sa nu att hon inte trodde att jag skulle komma härifrån utan bebis:) Jag vill absolut träffa bebis nu men känns ändå konstigt, så här skulle det ju inte gå till! Ultraljud ska göras då Linus ej var en stor bebis vill de se hur stor denna kan vara. G är iväg och äter och jag tänkte ta en dusch! Ha det bra!!

Av Sandra - 21 september 2011 10:21

Har inte varit här ett dygn ännu, men känns som att jag snart kommer krypa på väggarna! De misstänker havandeskapaförgiftning, men är väldigt fundersamma då mina njurvärden inte är bra, så jag får nog räkna med att stanna ett par dagar! Men jag känner verkligen att de gärna får sätta igång mig då! Ligger i en tvärkorridor till förlossningen och rätt som det är så får,man höra ett litet bebisskrik. Jag vill höra min bebis skrika och sedan sluta skrika när de kommer i famnen!!! Snart kommer nog G o i eftermiddag min prins som jag varit ifrån 2 nätter nu:( längsta tiden!! Nu återigen vila.

Av Sandra - 6 september 2011 08:35

Ge genast tillbaka den!! Tack och lov är den inte helt borta men får anstränga mig för att det ska komma fram ljud. Sonen vaknade 07.20 idag, bättre tid dock känns det som att jag är lika trött oavsett vilken tid han väcker mig!! Men det är bara att gå upp!


Nu är Pingu på tv:n efter frukost samt fruktstund som sonen nyss hunnit med. Dessvärre fick han fruktskålen på foten när han skulle ta ner en banan och rev sig. Mamma du får köpa annan skål, (en som inte gör ont att få på sig!).


Eftersom inte A hörde av sig igår håller vi tummarna att vi är nya vagnägare idag istället! Väldigt snällt att vi får vagnen av dem, men känns lite jobbigt att inte få betala en symbolisk summa så jag och Linus har fixat en liten påse med vin och ost och kex:) Känns lite bättre om man kan ge något tillbaka!!


Nej nu får jag ta tag i dagen, lite tvättning börjar vi nog med!


Ha en bra dag i blåsten!

Ovido - Quiz & Flashcards