Alla inlägg under mars 2011

Av Sandra - 30 mars 2011 10:02

Huvudvärken ligger kvar men rätt så långt bak i huvudet så solen får bli min medicin idag! Hoppas detta hjälper! Ska hämta syster om en stund så ska vi åka till mormor o morfar och hälsa på en liten stund.


Sen blir det stan för oss och mamma! Då bror ska ha kalas på lördag kanske vi borde ha en present? Sen blir det att handla mat inför fjällen för på söndag åker vi:) Ska bli skönt och skoj att se hur Linus ska klara detta med att åka skidor! Bra tror jag!


Nu ska vi göra oss iordning! Ha en skön dag alla!:)

Av Sandra - 29 mars 2011 18:34

Tisdagar är tydligen inte min dag! Som förra veckan kom jag hem efter med världens huvudvärk så jag knappt kunde äta! Som tur vad kunde min pappa hämta lilleman så jag slapp den gnälliga hämtning! Tack pappi=)


Dock fick jag varit på både matten och gjort det jag missade på engelskan när syster och jag var på Ullared! Skönt att ha det ur världen!


Nu har vi syndat med pizza idag då jag inte var i form och G var inte heller det riktigt. Men nu har han o Linus varit ute o trampat med traktorn innan det började spöregna! Nu kollar han på Bärgans hejdlösa historier, en film man tröttnar på första gången den ses;) Snart natten!


Nu ska jag mysa med sonen lite när han ändå sitter still i soffan!



Av Sandra - 28 mars 2011 15:08

Ska alldeles strax packa in mig i bilen för att åka in och göra omprov på den delen jag missade på matten! Hoppas nu det går bra så jag slipper nationella då det inte är min grej! Eller vem tycker om att göra nationella? Men jag hoppas i allla fall att jag ska slippa detta!


Var hos mamma en stund förut o njöt kaffe i solväggen medans lilleman spelade fotboll/golf och körde gräsklipparen!:)


Men nu ska jag göra mig iordning!


Ha en skön måndag!

Av Sandra - 27 mars 2011 19:50

Hur många missade detta idag tror ni? Jag gissar på att en del gjorde det! Förhoppningsvis inte dem som skulle på något viktigt! Idag fick vi väcka Linus kl 10 (ny tid) då vi var bortbjudna på våfflor kl11:) Sen har han varit hos farmor o farfar och busat med kusiner medans jag pluggat och G grejat i källaren!


Var igår på trevligt kalas hos faster:) Linus var supernöjd med uppmärksamhet på många håll! Antagligen därför han var så trött imorses! Hoppas nu på att han somnar nu då G hållt på en bra stund! Jag ska se på den nya serien som börjar på 4:an nu!:)


Ha en skön kväll!

Av Sandra - 26 mars 2011 15:14

Vilket underbart väder:) Jag o Linus tog en promenad till sollebrunn i morses! Handla present och sen en fika hos mamma o pappa! Vi spelade fotboll på uppfarten i solen medans G hjälpte pappa och bära lite och sen har han grejat här hemma!


Linus har badat och sen har vi legat och myst! Nu har vi precis fikat och ska om en stund göra oss iordning för att åka på kalas hos C med familj!


Nu hoppas jag på lika fint väder i morgon!


Ha en skön lördag!



Av Sandra - 25 mars 2011 14:15

Det har jag i och för sig redan sagt, men jag ser fram emot fredagsmys! Har gjort våfflor och vispat grädde så nu är det färdigt. Om en timma ska jag hämta lilleman o försöka få i honom något innan vi ska åka!


Jag har precis skickat in min omskrivna engelska-uppgift! Sen pluggat matten kanske behöver gå igenom det en gång till i helgen! Men annars känner jag mig rätt nöjd! Så nu ska jag vila lite innan lilleman ska hämtas!


Ha en skön helg!

Av Sandra - 25 mars 2011 08:22

Undra hur många det är som ska göra våfflor idag? En hel del tror jag! Jag ska om en stund göra lilleman redo för dagis och sen ska jag hem och plugga matte, har ett omprov på en del av matte-provet vi hade för några vecokr sen på måndag så nu måste jag få in detta!


Sen ska det hinnas göras just våfflor för att ta med till J senare i eftermiddag! Där blir det alltså fredagsmys med tacopaj o våfflor till efterätt!


Jag har nu en lite snickare här hemma som ska greja i källaren säger han, men det kan vi inte göra nu så han får nöja sig med at ha snickarbältet på sig!


Ha en härlig fredag!

Av Sandra - 24 mars 2011 11:40

Känner mig verkligen inte peppad att sätta mig med huvudet i boken, har lust att ta med min kopp kaffe och ta fram utemöblerna och hitta en plats i lä! MEN jag ska sätta mig med min kopp kaffe och läsa i underbara engelskaboken;) O även göra ett matte-tal eller två innan jag beger mig in till stan för att gå på engelskan.


Så därför blir det ett kort inlägg nu!


Hoppas ni kan njuta vårsolen!

Ovido - Quiz & Flashcards