Alla inlägg under oktober 2014

Mys

Av Sandra - 20 oktober 2014 20:27

Idag har jag och barnen varit i Alingsås och träffat fina M:) har inte setts sen hennes bröllop i augusti. Så det var mysigt att äntligen ses. Måste bli bättre på det! Vi fikade och kollade i lite affärer. Försökte prata mellan avbrott från barn och en gammal gubbe som var sällskapssjuk på fiket:)

Imorse mådde jag fortfarande inte bra så var tvungen att lägga mig en stund innan jag hämtade barnen. Men nu känns det ganska okej i alla fall.

När vi lämnat M vid tåget körde jag barnen till syster och åkte ensam till maxi för att storhandla. Det var helt otroligt mycket folk så fick nog inte med mig hälften av vad jag skulle. Luften gick ur mig så jag tog mig till kassan istället.
Hämtade barnen o så hem till ett färdigkaklat badrum :) imorgon ska det läggas fog och sedan ska duschen sättas på plats. Så kanske det blir invigning snart!!

Nu ska jag krypa upp i soffan o göra ett sista byte innan jag kryper till sängen.

Godnatt?

Av Sandra - 19 oktober 2014 18:47

Ännu en dag med migrän denna veckan låg i tisdags också. Nu börjar jag bli mig själv igen. Gick upp vid 15-tiden idag, sen har det inte blivit mycket gjort. Sambon o hans pappa har kaklat i källaren o det är bara lite lite kvar där nu. Så nu kan vi snart duscha där:) svärmor har varit med här och hon har tvättat en massa åt oss.

Igår var det ju dags för hockey för Linus. Det gick ganska bra han hade ju inte samma fart som dem andra men kämpade på gott tycker jag. Han hade väldigt kul å det är ju det viktigaste kan knappt vänta tills nästa lördag.

Efter träning tog jag med mig barnen till syster och sambo som nu i helgen flyttade till sitt egna lilla fina radhus:) där kommer dem nog stortrivas. Jättefint litet hus!!
På kvällen blev det tacomys med svägerska o svåger o alla barnen!

Bild från i torsdags då sonen fick present i förväg:)

Av Sandra - 17 oktober 2014 11:42

Denna eviga väntan, alltid väntar man på något. Litet som smått! Just nu väntar jag tills nästa fredag då vi får svar på biopsin, hoppas han har växt ur sin sjukdom o slipper medicin. Jag väntar också lite tills på torsdag då vi ska till banken o kolla över lån o se om vi har möjlighet att bygga nytt kök:) men det är ju som sagt inte min stora väntan!

Sonen har dock sin väntans slut redan imorgon. Han ska då träna hockey igen:) han fick inte träna förra lördagen pga biopsin så nu är han supertaggad!! Han fick igår för tidig present av mormor o morfar ett "startkit" med skydd o byxor o väska. Han var supernöjd!

Nu ska jag dricka kaffe med svärfar som är här o kaklar i källaren så vi kan duscha där nere efter bastubad:)

Av Sandra - 9 oktober 2014 06:26

Kanske inte jättetidig men känns så! Klockan ringde 05.45 o jag trodde det var ett skämt för jag hade ju nyss somnat!? Jaja snart ska sonen väckas o Embla plåster ska på. Idag är det dags för en ny njurbiobsi. Jag är mer nervös idag än sist, men mer för resultatet än själva biopsin. Jag hoppas innerligt att han ska slippa något annat fel på njuren! Å att hans gärna har fått växt bort!! Kaffe i stora lass nu'!!

Ovido - Quiz & Flashcards