Alla inlägg under juni 2015

Av Sandra - 24 juni 2015 22:27

Sverige, u-21 spelar nu för att ta sig vidare till semi-final i em. Tyvärr har vi inte kanal 12 i sovrummet och för att kunna gå upp i tid var jag nu tvungen att koppla på mig. G sitter kvar nere och håller koll.

Idag har jag o barnen tagit en utflykt till Lindome och hälsat på finaste M och bebismagen. Mysigt med en pratstund mellan gap och tjat på barn;) nästa gång vi ses är lillen här?

Igår var det kalasdag. Kusinerna fyllde sex år:) mat och tårta och sedan vattenkrig. Ja barnen i alla fall:) kom hem sent och barnen somnade på två röda.

Imorgon ska dem gå en stund på dagis/fritids innan jag och syster hämtar dem. Sen kommer S, M och barnen med då våran häck dyker upp mellan 9-13. Den ska ner i jorden så fort som möjligt och då är det bra med lite hjälp! Hoppas solen kan visa sig lite eller åtminstone att vi slipper regn och blåst. Just nu blåser det en hel del och jag undrar om jag inte snart blir tvungen att stänga altandörren om jag vill ha den hel!

Fredag är G ledig så då blir det Ullared för hela familjen. Spännande. Undrar hur fort barnen kommer tröttna!? Eller kanske G som tröttnar först ;) nej nu är snart första tömningen gjord och snart kickar nog sömntabletten in så jag somnar gott:)

Av Sandra - 22 juni 2015 10:16

I måndags fick jag insomningstabletter och har sedan dess sovit ganska bra! Vaknar någon gång för att gå på toa men somnar om ganska fort! Jag mår bättre under dagarna också såklart när jag äntligen får lite mer sömn.

Midsommar har vi firat i stugan och barnen har haft det toppen! Jag låg dock hela midsommarafton med migrän. Blev bättre vid 21-tiden o var med och åt då. Men som sagt barnen hade jättekul och det är ju det viktigaste.

Barnen är nu på dagis och fritids. Hanna har kommit in i en ledsen-fas när jag lämnar henne nu. Har aldrig haft det förut, och jag mår jättedåligt av detta. Jag vet hur kul hon har och hur mycket hon längtar dit när vi är hemma. Men aldrig kul att lämna en ledsen tjej. Lovade att hämta tidigare så vi kan åka och busa med kusinerna lite.

Ska strax sätta mig i solstolen och njuta lite.

Av Sandra - 15 juni 2015 00:00

Allt jag vill är att få sova!!! Sömlösheten bröt ut i världens huvudvärk inatt vilket gjorde att jag inte kunde åka på finaste Malins babyshower. Jag som såg så fram emot detta. Jag hoppas inte du är allt för besviken på mig!! O nu ligger jag här igen o kan inte sova. Nu har jag inte särskilt ont någonstans utan kan bara inte somna. Gäspar så tårarna rinner. Får jag inga tabletter imorgon kommer jag bryta ihop. Kan inte ha det så här mer. Sover som bäst när det är dags att gå upp.

Imorgon börjar fotbollsskolan för Linus, jag ska som sagt till näl o efteråt ska barnen klippas. På eftermiddagen ska vi förbi mamma o pappa då barnen saknat dem. Har ju faktiskt inte setts sen i onsdags ;) nej nytt försök att sova då!!

Av Sandra - 14 juni 2015 00:01

Ja jag är ju inte världens bästa bloggare som ni för längesen räknat ut;) men är glad att jag ibland kan få ventilera mig när tid och ork finns. Helt plötsligt kom iallafall sommaren:) lagom till sommarlovet. Efter skolavslutningen i onsdags så tog jag o barnen med oss svägerskan o kusinerna till stugan. Och vilka kanondagar vi fick. Solfrossa om kvällarna;) barnen badade för fullt i det kalla vattnet men skoj hade dem ju!!

Jag ligger som vanligt vaken när alla sover. Är det inte det ena är det de andra, huvudvärk/nacken/käken/krypningar i benen. Just nu är det käken. På måndag ska jag till näl och tänker då be om insomningstabletter iallafall. Jag har nog knappt sovit en hel natt sen februari.

Men jag har sen en månad tillbaka börjat med nattmaskin istället för dialysbyten under dagen då jag blev så dålig att jag bara sov o sov och mådde illa konstant. Jag var alltså underdialyserad. Så från 8 liter/dygn till ca 15 liter/dygn har verkligen gjort sitt. Jag är piggare o sover inte bort dagarna. Långt ifrån den energin jag vill ha vilket är frustrerande men jag är i alla fall vaken:)

Imorgon blir en spännande dag ska på något för första gången men kan tyvärr inte säga mer än så nu;) hoppas på några timmar sömn så jag är pigg imorgon! Önska mig lycka till:)

Ovido - Quiz & Flashcards