Alla inlägg under december 2010

Av Sandra - 30 december 2010 13:09

Ge mig då genast tillbaka den! Känns hopplöst just nu, tar i men det blir bara krax! Dock är det lite bättre idag än det var igår eftermiddag. Men det är jobbigt ändå, fast Linus är fortfarande väldigt duktig!

 

Igår kom Glenn hem redan strax efter 13, då åt vi lunch ihop och sedan begav vi oss till överby. Med några stopp innan, först på bilverkstan där G varit o visat upp bilen för imorse, men de meddelar att de inte har någon tid? Hmf jaha, åkte till en annan verkstad o där fick vi de glada nyheterna att de trodde det skulle bli billigare än vad självrisken ligger på och att de nog kan lösa detta i mitten av januari:) SKÖNT!

Sen vidare för att köpa jobbskor till mig, dock hade de inga inne så jag fick kolla i en pärm och när jag frågar om priset tar det typ 100 år o få fram det i datorn. Men fick i alla fall beställt skor som ska komma nästa vecka. Så det är väl tur i oturen att jag är sjuk idag för jag har ju inga skor!

Nu var det dags att åka till stan och alla reagalna människor! Gs skridskor gick sönder på träningen i måndags så han behövde ju nya och jag skulle handla träningsskor underställ o gärna lite träningskläder! Jag fick ju presentkort på 1300 på Stadium så det passade ju bra! Och vi fick köpt skridskor, vaxade snören, skor, träningsbyxor och t-shirt och underställ för 1600 ungefär:) perfekt!

 

Linus fick ju också ett presentkort i julklapp på HM så där införskaffade vi oss ett par nya jeans. och sedan blev det maxi för att handla lite mat! Jag var rätt slut när vi åkte hem! Somnade en stund påvägen hem tror jag!

 

Linus ville sen inte sova när det var dags så tillslut fick glenn ta över o då somnade båda två! ;)

 

Nu har Glenn precis kommit hem för nyårsledigt SKÖNT men då kom han på den smarta ideén att det kanske var dags att isolera gamla garageväggen! Jo visst det behövs ju men oj vad jag såg fram emot att bara vara! Nicke nyfiken går för fullt på tv:n nu så jag ska prata med min sambo hur vi ska göra!

 

Hoppas ni har en skön dag!

Av Sandra - 29 december 2010 12:44

Idag blev vi väckta av systers sms 09.40 Verkar som lilleman har mycket sömn att ta igen! Jobbigt med jul o semester kanske! Jag är också helt slut så för mig får han gärna sova, men det är ju väldigt ovanligt, så jag ska nog inte börja vänja mig!

 

Idag har jag nästan ingen röst alls, Linus såg väldigt fundersamt på mig imorse! men han är duktig o kommer nära om han inte hör vad jag säger. (än så länge!)

 

Kusinen var väldigt nöjd med sin födelsedagspresent i alla fall, och tur var väl att frölunda vann också! Men fyyy va kallt det var att gå till bilen, kändes som vi gick jättelänge! Men huvudsaken var ju att Alex var nöjd! Utöver hockeyn var nog det ätbara ett plus också, (både för han och Rasmus);) Donken, popcorn och glass (jag å sofie som frös kunde inte riktigt förstå det där sista dock).

 

Nu ska jag och Linus kolla på Nicke nyfiken, bara 4 nya filmer efter det att kolla:)

Av Sandra - 28 december 2010 14:27

Har en övertrött son som vägrar sova, och själv är jag inte särskilt pigg! Hoppas bara att jag orkar med kvällen! Nu ska vi göra ett nytt försök att få i oss lite mat!! Var bara tvungen att klaga lite;)

Av Sandra - 28 december 2010 12:14

Idag vaknade jag o Linus samtidigt klockan 10!! Hör o häpna:p inget mig emot som varit vaken minst 2 timmar i natt och hostat sönder mig men man blir ju ändå chockad då han somnade innan 20 igårkväll! Nu sitter han och kollar Pippi går på tivoli, han sitter o flinar i stort sett hela tiden! Jag ska försöka ta mig upp o duscha här snart kanske kan få lilleman o vila en liten stund också! Får se hur det går!! Ikväll blir det ju som sagt hockey med kusinen:) Måste vila lite så jag orkar med detta! Och nu håller vi alla tummar att min förkyldning försvinner tills på torsdag då jag ska jobba!!


Ha en skön tisdag!

Av Sandra - 27 december 2010 20:52

Jag tänkte jag skulle ladda över alla kort från jul, då jag kommer på att min dosa jag behöver ha för att föra över kort inte finns hemma! Eller min dosa är det ju inte! Tror den tillhör pappas jobb!? Men men, nu är mina crepes i ugnen, gjorde några stycken så kan Glenn ta med sig till jobbet också! O ändå blev det några till att frysa ner! :)

 

Imorgon ska jag, syster och bror ta med våran kusin på hockey! Som han längtar, det var verkligen en klockren present! Vi var i Thailand när han fyllde år men vi hade fixat ett kort där det stod att vi ska ta med honom på hockey. Först blev han alldeles till sig när vi ringde o gratta o så fick han kortet o blev såååå glad! Han kunde itne ens prata med oss, det leendet hade jag gärna sett! Va roligt det är när man kan lyckas glädja någon så!

 

Nu blir det Pirates på tv till mina crepes, (jag lär ju inte orka se hela men värt ett försök;))

 

God natt på er!

Av Sandra - 27 december 2010 09:41

Som alla vet älskar jag julen, verkligen älskar. Men i år har det inte varit samma sak! Många vet ju också varför, det har varit jobbigt! Men vi har ändå kunnat njuta lite men julen har inte varit som den brukar!


Vi började att fira med Glenns familj den 23:e och där blev det MASSA julklappar! Vi hade med oss mer klappar hem än vad vi hade me oss dit! Men lilleman var nöjd! Det blev massa mat och en trevlig kväll men vi var alla otroligt trötta så det blev tidig kväll! Julafton började hemma hos mamma o pappa med julfrukost och snabbaste julklappsutdelning jag varit med om! Tror knappt pappa läste på dem utan bara delade ut! Linus blev såå glad för sin Messi-tröja och brandbil:) Sen begav vi oss för att hälsa på Jesper, det var väldigt lungt på avdelningen och det gick väldigt bra med Linus! På kvällen var vi hos farmor o farfar o hade den sötaste tomtemor:)

 

Juldagen var det återigen dags för julfirande hemma hos mamma o pappa med mormor o morfar, moster med familj! Där fick Linus Brio tågbana o den var väligt rolig! (Glenn blev nog minst lika glad!) Och en radiostyrd bil, ingen avancerad sak det var som en ratt o så kan den köra framåt o svänga, fast bara åt ett håll så man får köra runt ett varv om man ska svänga åt andra hållet, men jag tror nog att prinsen lär sig detta snart!

 

Igår var vi hemma igen vid halv 2 eller nått och då blev det lite Pippi-film, sen tog vi en tur med boben o sen mat o Hitta nemo:) Mer tv under kvällen o idag blir det nog inte många knop för mig! Hostan gör mig helt slut!!! Linus är på dagis, han är egentligen för trött men han var helt vansinnig här när jag tyckte han skulle vara hemma. Så vi får väl se hur det går!

 

Nu ska jag ta tag i disken o sen lägga mig i soffan!

 

Hoppas ni får en bra dag!

Av Sandra - 22 december 2010 13:05

Usch vad dålig jag är på att uppdatera, tänker delvis skylla på vår semester:) Vi hade det väldigt skönt, dock lite dåligt väder. Det hade inte regnat så mycket under december månad på 14 år! (vi var då där under halva december) Men som sagt vi hade det skönt ändå, vi fick varit ute på 2 turer och snorklade lite. Nu är det snart jul:) Vi börjar fira redan imorgon, så vi väntar nu på tomten. JAg ska nu passa på att få strykt undan lite här nu medans lilleman sover! Ska bli bättre på uppdateringen!

 

God jul!

Ovido - Quiz & Flashcards