Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 31 augusti 2011 18:50

Egentligen så skulle vi vara barnlediga och kära syster ta vårt charmtroll;) Dock verkar det som att sonens snuva kommer mer och mer så han får nog kanske vara hemma med oss andra sjuklingar, onödigt att smitta fler! Andledningen till att vi skulle vara barnlediga är att jag och sambon nu varit tillsammans i fem år! :) Tänk vad vi hunnit med, snart tvåbarnsföräldrar, volvo och hus;)


Nu hade vi nog inte gjort något särskilt ändå även om vi varit friska då det märks att vi haft sommarledigt i plånboken:p Men man vet aldrig vi kanske blir pigga fort även om det inte känns så! Om inte annat har vi hittat massa saker vi ska eller ska börja med i helgen i allafall! Linus ska få ta upp de mesta av hans leksaker från lekrummet nere och kvar en låda, då vi tycker det räcker med tanke på att det lär ju komma fram bebisleksaker snart igen.


Sen ska vi börja röja ur kontoret/lill*ns rum (lugn Malin en säng ska stå kvar tills du varit här;)) Då det ska målas och läggas golv samt att spjälsängen och barnstol skall målas. Stolen är ju dock inte någon brådska med men ska man ändå måla så kan man väl lika gärna köra på! Glenn ska undersöka ett vattenrör som konstigt nog sitter där inne, samt ett elutag vi inte behöver där. Så vi vet nog hur vi skall sysselsätta oss! Men vi ska väl i alla fall med eller utan sonen hemma försöka ha lite mys på lördagkväll!


Nu ska jag och en nybadad son mysa lite innan läggdags!

Av Sandra - 31 augusti 2011 16:01

Känns som hela huvudet har svullnat upp då jag är så tät! Sonen börjar snora mer han med:( Något positivt är att sambon mår bättre idag! Så förhoppningsvis kan han jobba imorgon. Jag själv fick dock ringa och sjukanmäla mig för morgondagen, men jag hoppas att jag ska bli frisk nog att kunna jobba på fredag.


Något som jag verkligen sett fram emot var ikväll då vi skulle gått ut och äta, eller dem andra ska ju fortfarande göra det men jag får helt enkelt hålla mig hemma och försöka kurera mig.


G är nu iväg och kör till flygplatsen för andra gången idag, då hans systrar med familjer gett sig iväg på semester. Han är nog hemma snart då ska vi väl försöka få gjort lite middag.


Nu ska jag mysa en stund med sonen innan sambon dyker upp!

:(

Av Sandra - 30 augusti 2011 12:53

Snorar och har ont som f*n i bihålerna! Halsontet hänger i men har inte blivit värre i alla fall! Så blev inte ringt till vårdcentralen idag. Jag bara hoppas att jag får en mild förkyldning i jämnförelse med sambon! Då jag verkligen vill följa med på middag imorgonkväll med mamma, syster, kusiner och deras mamma!! Sen självklart jobb torsdag fredag.


Vi har nu på förmiddagen bara myst här hemma, spelat lite kort fikat och haft tända ljus! Man får försöka göra så gott man kan när både mamman o pappan i huset inte mår någe vidare! G hade alltså halsfluss och de trodde även körtelfeber, då de skickade de proven till labbet så vi får väl se om de hör av sig imorgon eller inte. Inatt ska han köra sin syster med familj till flyget då det ska på en veckas semester. Hoppas han inte smittar ner dem bara så de inte blir liggandes när de kommer iväg!


Nu ska vi försöka få i oss litelunch här hemma.


Av Sandra - 29 augusti 2011 11:06

Jappsi, där kom halsontet! Dock bra att det kom redan nu, kanske jag är pigg och kry när jag ska jobba torsdag och fredag! Har nu varit nere med lilleman så han har fått klippt sig. -Hur ska vi klippa idag? -Mycket men jag vill inte ha någon färg svarar ungen då innan mamma hinner säga något! Jag lär ju inte behöva undra hur han vill ha sitt hår, han vet ju redan hur han ska ha det! ;) Jag fick i alla fall med mig en liten snygging hem:)


Sambon är nu nere på vårdcentralen och tar ett halsprov, han fick dock ingen tid hos läkaren men de sa att det går mycket halsvirus så får se om det är halsfluss eller något sådant roligt! SUCK!


Nej nu får jag nog sätta fart och få lite gjort i eftermiddag ska jag lyssna på bebis hjärtljud och ta lite andra prover.


Ha en bra dag!

Av Sandra - 28 augusti 2011 19:08

Nu börjar helgen lida mot sitt slut, har gått lika fort som vanligt! Men vi har ju ändå hunnit med lite:) Idag har jag bakat massor, så nu börjar frysen fyllas igen! Äppelkaka x 7 (5 små folieformar och 2 större) och 4 x äppelpaj, så nu har jag i alla fall tagit vara på en del av äpplena!


Sen blev det att rulla köttbullar så jag har inte varit många meter ifrån spisen under hela dagen;) Vi har nu (jag och Linus) varit hos mamma o pappa och provsmakat äppelkakan och den fick godkänt. Snart ska vi försöka få lilleman i sängen innan jag själv somnar:p Gör nu ett försök att lägga upp någon bild också:)



 

Av Sandra - 27 augusti 2011 18:52

På dagis var det 5 barn på torsdag och fredag då det (som vanligt i början av terminerna) går både feber och förkyldningar! Dock har Linus klarat sig PEPPAR PEPPAR men pappan i huset har dragit på sig både feber och förkyldning! Så jag väntar med spänning läs nervöst på hur detta ska spridas! Det vore väl toppen om jag insjuknade typ på tisdag eller onsdag och inte kan jobba!? Jag kommer hålla alla tummarna och hoppas att någon/några hjälper mig för detta har vi inte tid med! Linus tycker jag inte heller ska börja hösten (okej kanske kan vänta några veckor med att säga höst men om man inte blandar in dagens temperatur så känns det som höst idag) med förkyldningar redan!


Idag har vi trots sjukstugan fått städat och röjt lite här hemma, sen blev det hux flux kalas för Gs systers sambo (hängde ni med?;)) där fick vi en god sallad och den största prinsesstårta jag sett! Linus var supernöjd att busa en stund med kusinerna och nu har vi intagit soffläge efter en salladsbulle!


Imorgon fortsätter nog röj och städningen om det inte blivit en större sjukstuga över natten vill säga! 


Hoppas ni har en skön kväll!

Av Sandra - 26 augusti 2011 19:39

Har nu gjort de två första dagarna på mitt vikariat på Nolhaga Förskola. Har fått fredagar fram tills 14 oktober och antagligen även torsdagarna, sen lite dagar till. Jag bara hoppas att bebis tänkt hålla sig inne tills 20 oktober och att jag inte får ont i kroppen eller för trött! Kan säga att jag lär somna tidigt idag men det vore väl konstigt om jag inte var trött med tanke på min situation och att jag inte jobbat på väldigt länge!


Imorgon blir det att greja här hemma lite, försöka få ordning på dem slarviga som hittat sig in i vårat hus;)


Nu blir det lite fredagsmys, undra vem som somnar i soffan först?;)


Ha en mysig kväll!

Av Sandra - 10 augusti 2011 19:14

Vilken höstdag! Vinden var inte mysig, men när solen tittade fram så var det varmt en sekund eller två! Jag och Linus har spenderat mesta dagen inne med pippi och emil:) Jag har fått tvättat en del också, känns skönt då jag och sonen beger oss till stugan imorgon eftermiddag! Då sambon bara har en lite del kvar av taket åker vi upp en sväng och åker sedan o hämtar honom!


Han har en vecka kvar efter denna och då hoppas vi på att bara kunna vila då han grejat nästan hela semestern både här hemma och på andra ställen! Så han kan nog behöva lite vila innan det är dags att jobba igen! Sen är det ju bara 2 månader kvar till bebis dyker upp och då blir det ju lite ledigt igen! 


Jag och Linus har varit en del i stugan då G grejat med taket och så, då vi bara ändå gått och väntat på att vi ska kunna umgås och även för Gs del då han hade kännt på samma sätt, att han måste skynda sig.


Vi har dock hunnit med en tur till Kolmården med Gs ena syster med familj och bror med sambo det var trevligt! Dock trodde jag att det skulle vara mycket större! Just skillnaden mot Borås djurpark var inte så stor djurmässigt, det var väl delfinerna då. Annars så hade dem ju lite annat men trodde nog att det skulle erbjuda lite mer!


Nu i veckan fick vi äntligen köpt oss en ny kamera:) Så förhoppningsvis om det inte ska krångla så ska det bli lite mer bilder här! Kameran förvaras långt ifrån lilleman denna gång i alla fall!


Har idag även hunnit rensa frysen och oj vad mycket gammalt bröd och sådant som låg där! Men nu får det plats med massa nytt:)


Imorgon blir det ju som jag skrev stugan, direkt efter informationsmöte på arbetsförmedlingen!


Ha en skön kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards