Alla inlägg under juni 2012

Av Sandra - 30 juni 2012 14:03

Som många av er redan vet blev det permission i torsdags, och vi är än så länge hemma! Skall tillbaka på torsdag om han inte blir sämre under helgen. Idag har han gått ner 0,9kg från igår så vi tror nu att det håller på att vända! Förkyldningsastman verkar vara påväg bort nu också, behövde bara inhalera två ggr under gårdagen, ingen gång idag än så länge. Vi håller våra tummar hårt för att vi på måndag kan bli utskrivna från avd.23


Igår var han iväg och lekte med kusinen som köpt medicin "som kommer göra Linus super frisk" kanske var det den som gjorde att det vände;) Han fick i alla fall Karlsson på takets "kuckeli-muck medicin". På kvällen hade vi lite kalas för G med bror som fyller år idag. Men idag har vi annat kalas att gå på då världens bästa pappa/morfar firar sin 50-årsdag, ska bli skoj!


Syster har varit här en stund på förmiddagen och vi har klippt och klistrat lite. Nu ska jag se om jag kan få badat mitt lilla troll!


P&K


Av Sandra - 27 juni 2012 17:51

Vi börjar med det bra, antagligen får vi komma hem imorgon:) De ska ge sista antibiotikan i nålen imorgon och sen kan han få flytande hemma. MEN stickan visar på max idag igen och vi tycker han kissar lite sämre, dock tycker dr C att det är okej, det kan vara så att infektionen saktar ner tillfrisknandet. Vi rådfrågade även angående Danmarksresan, han tyckte att vi borde vänta med den och åka när allt lugnat ner sig så inte Linus får ett återfall där. Vi hade nog inte kunnat njuta av semestern heller då vi skulle oroat oss över vad som skulle kunna hända. Vi hade väl båda på känn att det skulle bli så här men det är klart det är tråkigt.


Fast det viktigaste är att sonen blir bra!! Jag hoppas nu att det inte blir bakslag när vi får komma hem.


Imorgon ska jag göra njurfunktionsundersökningen, som tur är på näl.Har ändrat så jag ska ta mina prover under dagen även där. (de skulle annars ha gjorts på vårdcentralen). Även idag fick Linus lite kusinbesök och de hade med sig presenter, det gjorde honom glad. Han tyckte visserligen att de kunde hämta storebrodern och komma tillbaka;)


Nu ska prinsessan läggas för natten strax och jag ska ta lite mat o sen diska, hoppas på att somna tidigt då jag ska vara på näl 07.45


Gokväll

Av Sandra - 27 juni 2012 17:51

Vi börjar med det bra, antagligen får vi komma hem imorgon:) De ska ge sista antibiotikan i nålen imorgon och sen kan han få flytande hemma. MEN stickan visar på max idag igen och vi tycker han kissar lite sämre, dock tycker dr C att det är okej, det kan vara så att infektionen saktar ner tillfrisknandet. Vi rådfrågade även angående Danmarksresan, han tyckte att vi borde vänta med den och åka när allt lugnat ner sig så inte Linus får ett återfall där. Vi hade nog inte kunnat njuta av semestern heller då vi skulle oroat oss över vad som skulle kunna hända. Vi hade väl båda på känn att det skulle bli så här men det är klart det är tråkigt.


Fast det viktigaste är att sonen blir bra!! Jag hoppas nu att det inte blir bakslag när vi får komma hem.


Imorgon ska jag göra njurfunktionsundersökningen, som tur är på näl.Har ändrat så jag ska ta mina prover under dagen även där. (de skulle annars ha gjorts på vårdcentralen). Även idag fick Linus lite kusinbesök och de hade med sig presenter, det gjorde honom glad. Han tyckte visserligen att de kunde hämta storebrodern och komma tillbaka;)


Nu ska prinsessan läggas för natten strax och jag ska ta lite mat o sen diska, hoppas på att somna tidigt då jag ska vara på näl 07.45


Gokväll

Av Sandra - 26 juni 2012 19:25

Ja det är vad som gäller nu, de höjde dosen på vätskedrivandet lite idag. Dock verkar han ha kissat mindre vilket inte rimmar riktigt. De ska väl diskutera detta ikväll eller imorgonbitti då jag hoppas C jobbar.


Idag fick Linus besök av tre kusiner, de hade skoj på lekterapin och sen blev det lite mat innan de begav sig iväg hemmåt igen. Vi myste en stund och sedan var det dags för middag lagom till morfar kom. Linus fick visat honom sin t-shirt han har tryckt på. Imorgon ska den strykas och sen är den redo att användas:)


Jag ska se om jag kanske kan få strykt lite av all tvätt som står här och väntar på mig!


Ha en fin kväll!


P&K

Av Sandra - 25 juni 2012 18:55

Idag tror jag att jag kommer somna bra, då jag är supertrött! I lördagskväll var första gången jag sov själv i huset. Egentligen var jag ju inte själv då Hanna var med men hon kan ju inte riktigt hjälpa mig med min mörkrädsla! I lördags (kom hem 00) kollade jag på klockan 02,40 sista gången, igår 23,30 så idag blir det kanske 22:)


Idag fick vi inte veta något nytt, väntar på provsvar. Hoppas dem har komit imorgon! Nu ska jag lägga mig i soffan en stund!!


Godnatt!



Av Sandra - 25 juni 2012 11:21

Förra fredagen (15/6) blev vi ju som sagt skickade till näl, där fick han sin kortison intravinöst efter det åkte vi upp till stugan. Lördagen tillbaka för att få sista dosen kortison, sen tog de ut nålen. I måndags var vi på återbesök inget hade ändrats de satte in vätskedrivande, de hjälpte inte så han höjde dosen på tisdagmorgon. De hjälpte inte heller så tisdageftermiddag åkte G in med Linus. De fick stanna till onsdagen, sen permiss till torsdagmorgon. Vi kom dit gjorde proverna och sen iväg till överby för fika och presentshopping. Upp till stugan för att fira midsommar, han svullnade mer och mer och på midsommaraftonsmorgon begav vi oss återigen till avd. 23 (fortfarande permiss). De tog urinsticka varje gång han kissade, 3 bättre svar och 1 lite sämre. Doktor C tyckte vi kunde åka hem så länge och komma tillbaka på måndag om inget annat hände. Tillbaka till stugan precis lagom till dansen:)


Midsommardagen var det dags att åka hemåt då C och S fyllde år, kalastajm:) Linus började hosta och låta väldigt ansträngd. Gav honom astmamedicin men hjälpte max 10min. Så 21.30 var vi återigen på näl. Där fick han ventolin istället och de tog infektionsprov så de skulle sätta nål på söndagen (för antibiotika), dock fick han frukost så de var dags att fasta då de ev. skulle behöva söva honom då han har varit så svårstucken. Fyra försök med lugnande så satt nålen (där de inte varit bedövat) dock satt den inte rätt så lillen fick väldigt ont när medicinen skulle in. Han fick äntligen äta 18.30 de fick ta ut nålen och så lät de honom vila en stund. Sen fick han en ny nål rnt 23. den sitter bra han har fått sin medicin och de fick ta provet imorses!! SKÖNT.


Stickan visade nu sist +0,25 bra! Så nu får vi hoppas antibiotikan funkar fort så vi snart får var ahemma allihop! Och jag ber alla hålla tummarna så vi kan följa med familjen till Danmark nästa tisdag för att fira pappa som fyller 50:)


Jag ska snart bege mig in till mina pojkarna så snart lillan har vaknat.


P&K

Av Sandra - 15 juni 2012 08:12

Jag blir såå trött. Återigen visar det +3 på stickan (ska vara på 0) O han är ju fortfarande uppe i högdos!! Så igårkväll satte de in kortison i blodet, även den nya medicinen började dem med igår. Den medicin de brukar sätta in när man har minimal change som de tror att det är. Konstigt att vi fått höra att det bara finns et väl av medicin! Vi blir idag skickade till näl, efter provtagning ska de beställa sjuktransport så jag kan åka direkt till näl istället för att först åka till östra. Om det inte är så att de får vänta länge för då åker jag in till mina pojkar!! Nu ska jag vila lite innan G ringer. Puss&kram

Av Sandra - 12 juni 2012 20:29

Alltså väskan och inte jag;) Nu är det bara neccesärena som ska ner imorgon bitti och Hanna ska ha lite mat i sin väska då hon spenderar 1½ dygn med mormor.

Kom hem för lite mindre än en timme sen, T blev väldigt nöjd över tröjan. O en jeanskjol sa jag - hm jaaa. Nej det var ingen kjol det är shorts, du får ju kolla vad det är! Höll upp shortsen för henne och hon skriker YES , dem vaar snygga så hon var nöjd trots att det va kläder!:)


Linus har övat lite med pappa på att skriva sitt namn, han är bra på att skriva av faktiskt. Men nu ska jag ta med mig sonen upp och läsa för honom. Imorgon går bilen mot Östra 9.15 med stopp hos mormor och moster.


P&K

Ovido - Quiz & Flashcards