Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra - 29 mars 2012 09:08

Ja det har vi ju visserligen varit några dagar, men jag har inte riktigt hunnit sätta mig här och skriva förens nu. Vi har haft en toppenvecka, något vi alla behövde. Vi hade 2 kanonsoldagar med åkning på förmiddagen och sen afterski i solväggen på eftermiddagen:) Sen var det lite sol och lite moln de andra dagarna. Sonen har nu lärt sig att åka alldeles själv:) Han kan både bromsa ( i hans mening sladda) och svänga, vi var så stolta! Dock var benen trötta på lördagen så när vi börja åka var det totalvägring, han kunde ingenting. Men efter lite vila och lite bilar samt åka på bandet med mormor och morbror så kom han på att han kunde. Då kunde vi åka i en timma om och om igen:) Just nu hittar jag varken kameran eller sladden så jag kanske kan göra ett nytt försök i eftermiddag att få upp lite bilder!


I tisdags var vi på återbesök med sonen och nu får han bara halva dosen medicin varannan dag:) Hoppas humöret kan bli lite bättre då! I fjällen gick det ändå lite bättre men då var vi så många som kunde vända humöret när vi märkte att det var på gång. Sen hände det ju lite mer varje dag i jämnförelse med hemma. Än så länge har vi inte haft någon diskussion idag:p Heja!!


Idag blir det frisören för Linus, han ska ha färg i håret säger han. Hoppas han har ändrat sig lite sen i måndags för då skulle han ha grönt, svart och rosa.! :p


Nu ska jag börja göra mig iordning, ha en fin dag!:)

Av Sandra - 15 mars 2012 20:29

Three days left, ohh vad vi behöver detta!!! Jag och G och även resten av familjen. Det blir bara bakslag efter bakslag. Jag är sååå glad att jag har den familj jag har för jag vet inte hur vi annars skulle orka med allt! Ett "mindre" bakslag var ju Hanna som var dålig förra veckan, åkte in med henne natten till torsdag och natten till fredag. De sa magsjuka på onsdagsnatten och gav oss vätske-ersättning. Sen på torsdag tyckte vi att vi fått i henne så lite vätska i både form av vätske-ersättning och modersmjölksersättning så vi åkte in igen. De på 1177 sa att 310 var alldeles för lite att få i sig så vi var ju båda väldigt oroliga när vi åkte in. Innan läkaren kom hade hon fått i sig 90 välling (läs modersmjölkersättning) så 400ml då. Men läkaren sade att så länge de får i sig minst 300/dygn så är det ingen fara, har dem feber eller spyr väldigt mycket så behövs det lite mer närmare 350. Det kändes så skönt att ha lite riktlinjer.


Tisdag, onsdag var hon feberfri men idag kom febern tillbaka.:( NU ikväll var det över 38 men jag har bestämt att frn och med söndag ska vi vara friska och de ska vi vara lääänge!!!


Nu väntar och väntar vi på söndag då det blir fjällen för heeela slanten:)))


Nu glasstajm med sambon!!

Av Sandra - 7 mars 2012 09:56

Hanna har inte varit sig själv de senaste dagarna, jag märkte under måndagen att hon åt sämre än vanligt och på kvällen fick Malin en fontän med spya över sig:( Hanna som nyss hade badat fick ta ett snabb-bad till! Sen på natten åt hon en gång, väldigt lite på morgonen och vid lunchtid kom nästa spy-attack under matningen. Sen har hon varit dålig i magen med, och i morse slog det mig. Tredagars-feber?? Hon har varit varm och jag vet inte varför men har inte haft en tanke på att kolla febern, hon är väldigt varm i sig så de ggr jag tror hon har feber har hon inte det. Men idag visade det 37,9:/ Hoppas det försvinner nu!! Och att inte Malin blev smittad av något!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards