Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra - 30 maj 2011 21:54

Linus var supernöjd med äventyret ida, buss ett stort plus och sedan djuren. Dock tyckte nog han att det var lite lite djur. Men lammen var han väldigt glad i:) Dem var inte gamla och när vi var på barnens lantgård satt han nog 20 av 25 minuter och tittade på dem!


Förra veckan var tung, livet känns fortfarande tungt. Men man måste ju gå framåt. Jag o Linus var i stugan fredag-lördag och fick vara med och inviga båten! :) Sen var det kalas på lördagen och morsdagfirande på söndagen.


Jag fick en fin solstol av sonen som inte hanns med att invigas ordentligt dock var det inte väder för det heller. Hade jag inte varit med på utflykt så hade det nog blivit en stund i den idag, men kanske imorgon medans jag städar!


Nu ikväll har vi varit ute en sväng med båten på Anten då G var båtsugen då han missade premiären! Men imorgon blir det nog en längre tur och så tar vi med oss picknickorgen:)


Nu ska jag hänga upp n tvätt och gå och lägga mig.

Av Sandra - 25 maj 2011 14:31

Linus tycker absolut inte om denna blåst! I morses så lät det så mycket och sen såg han träden "välta" så han skulle inte gå ut och plantera blommor, nej inte ens när jag sa att vi kunde cykla efteråt. Han sa att vinden var falig! Gjorde ett nytt försök nyss men nej det var inte alls roligt. Så vi fick helt enkelt strunta i det!


Men han har imponerat på mamma idag och varit utan blöja hela dagen med bara några droppar två gånger innan han fick stopp och skyndat sig till toaletten! Han är väldigt stolt han med! -Mamma ja stor kille nu, ja kan kissa! :)


Idag har vi hunnit med att baka chokladrutor och wienerstänger stekt pannkakor, och har nu startat tvätt nr2 och diskmaskin nr2. Jag ska nu sätta mig intill lilleman och kolla på Emil:)

Av Sandra - 24 maj 2011 20:55

Nu tror jag att jag gått på sommarlov, hoppas dock att jag får lite jobb innan vi går helt på ledigt men jag har ingen skola kvar! Eventuellt kanske jag ska åka in för att ha betygsamtal i matten men det är ju inget jobbigt i sig.


Har precis sagt hejdå till bästa Linda och Malin:) Alltid lika kul och skönt att få prata och umgås med dem en stund! Linus var supernöjd och fick vara vaken längre (vilket var ännu bättre kanske;)) Nu sover han och G har satt på en film då tv:n inte vill funka!


´Gjorde nationella i matten idag och det kändes rätt så bra faktiskt så hoppas att jag har tillräckligt många rätt på "rätt" frågor så jag kan få ett VG i kursen. Även om jag är nöjd med ett G. Sen gjorde jag även min Novel Presentation idag vi var fyra stycken som inte var där i torsdags och det gick bra men jag blir så stressad och det både hörs och syns på mig MEN jag fick MVG på presentationen. Behöver jag säga hur nöjd jag är? KOmmer under veckan få mitt betygsamtal via mail då jag inte kan vara med på torsdag. När jag var färdigt åkte jag iväg och köpte lite mer blommor som jag och Linus ska plantera imorgon:) Blev även lite matshopping på Maxi med.


Nu ska jag nog ta en bok och läsa lite. Hoppas ni har en bra kväll!



Av Sandra - 19 maj 2011 20:06

Nöjd över att vara hos farbor P särksilt när man får en radiostyrdbil:)

  Glad kille:)

    Glad Påsk 

   Pottdags hos mormor

   Rolig men ej hållbar leksak

   Vissa njuter av solen istället för att åka skidor!   Korvgrillning

   Kapeki med morfar  

   Trött kille som åker sittlift!

Av Sandra - 19 maj 2011 14:43

Nu är denna terminen snart slut, jag ska ev gör ett nationellt i matte för att höja betyget och sen är det en muntlig redovisning i engelskan som jag ska göra på tisdag, sen är det färdigt! Helt otroligt hur fort det har gått.


Jag har idag suttit med min presentation men får bara ihop 4 min skall vara på 5 så nu ger jag de lite tid så jag kan kolla på det i morgon igen och jag då kan se vad jag ska lägga till.


Imorgon är en speciell dag, men det säger jag inte mer om nu! Hoppas ni får en bra torsdagseftermiddag! Jag ska nu vila mig i soffan en stund innan det är dags att hämta hem gangstern;)

Av Sandra - 16 maj 2011 07:40

Frukosten avklarad och jag har redan hunnit kolla runt på datorn! Linus leker för fullt med sin radiostyrda bil han fick av farbrorn i lördags. Han gjorde nog nästan inget annat under gårdagen då de redan var tvungna att byta batterier igår! :)Men en supernöjd kille! Nu är han dock i extas och helst skulle han ringa P och lilla A redan 07.15, men jag sa att vi var måste vänta lite till!


Jag börjar bli rätt nervös inför morgondagens matte-prov! Jag hoppas ni håller tummarna! :)


Nu ska jag och lilleman mysa lite innan vi försöker göra oss iordning!

Av Sandra - 15 maj 2011 20:55

Nu är det snart dags att lägga sig, ja kanske inte riktigt ännu men nästan! Sambon ligger o kollar på hockeyn och det gör väl jag med ett öga också!


I fredags spelade G match och efter Linus somnat hamnade jag i soffan tanken var att se Så ska det låta men istället pratade jag i över 2 timmar med bästaste MP skönt att du är hemma! (även om jag vet hur ont det gör för dig just nu) sen kom G hem och vi åt lite och jag kollade på Valentine´s day medans han somnade i soffan!


Igår begav vi oss till Gs bror och hans sambo. Vi var där strax efter 11 och hade en mycket trevlig dag/kväll med promenad, mat, prat, shopping, prat och mat igen! Vi var hemma efter 23 på kvällen och jag kan säga att det var ingen Sandra som hoppa upp ur sängen i morse när Linus kom och väckte oss.


Jag har idag fått hjälp av syster i 3 timmar med matten sen begav jag mig hem till mina pojkar och vi åt och myste lite innan jag satte mig med matteboken en stund till! Så nu är jag verkligen helt slut! Från topp till tå:)


Imorgon har Linus playdate med kusinen/kusinerna, så P har du tänkt svara på sms:et?;)


Nu ska jag överväga om jag ska ta tag i min gigantiska strykhög eller om jag ska lägga mig i soffan, (men när ska annars strykningen bli av?)


Ha en skön kväll!

Av Sandra - 12 maj 2011 18:31

Det gick nog faktiskt rätt så bra! Men bara för att jag säger det så lär jag väl inte klara det! Men jag tycker det är skönt att det är gjort i vilket fall!


Snart ska jag ta mitt lilla charmtroll (som inte visar den sidan just nu) och lägga oss för att läsa en bok! Sen hoppas vi att han somnar ordentligt!


Imorgon kommer bästa syster hit och hjälper mig med matten:) Kanske inte så kul, men välbehövligt! Prov på tisdag usch! Men sen är det typ färdigt i skolan, borde ju vara en writing-del på nationella och sedan är det novelpresentation sen är det färdigt hoppas jag:) Sen dröjer det ett litet tag innan jag pluggar igen!


Nej nu ropar sängen på Linus!

Ovido - Quiz & Flashcards