Alla inlägg under januari 2011

Av Sandra - 25 januari 2011 16:56

Igår fick lilleman 40graders feber igen! en vecka har han hunnit vara på dagis innan det börjar om. Nu är jag riktigt trött på detta! När ska vi bli friska?? :( Det rosslar när han andas och han har börjat hosta och snora.

 

Idag fick G komma hem under tiden min matte-lektion var. Man måste pussla lite! Känner att matte-genomgångarna kan jag inte missa för då kommer det inte funka! Så fick han iväg igen när jag kom hem. Han har fortfarande inte kommit hem så han kanske ska jobba ikapp tiden;)

 

I helgen var det som sagt 2 matcher igen för sambon och vi var på kalas för V i lördags. Sen i söndags bakade vi bullar:) Så nu är frysen fylld! Nu ska jag kolla i min mattebok en stund om Linus tillåter, han ska helst sitta i knät just för tillfället!

 

Hoppas ni är feberfria!!

Av Sandra - 20 januari 2011 11:08

Idag känns det att natten till igår inte var en bra natt! Särksilt när jag satte mig ner med engelska-boken och tänkte jag skulle läsa igenom ett av styckena vi ska använda oss av på eftermiddagens lektion. Kändes som orden snurrade så nu gör jag en kort paus och hoppas att orden hittar tillbaka till sin plats innan jag gör ett nytt försök!

 

Idag är det som sagt engelska men jag ska åka in lite tidigare och köpa present till gårdagens födelsedagsprinsessa:) Och ikväll blir det ett pass på Hälsokällan! Skönt! Det ska göras även om jag är sjukt trött!

 

I helgen är det återigen 2 matcher för sambon men söndag är ledig så då hoppas jag på en lugn hemmadag:)

 

Nu ska jag göra ett nytt försök i min engelskabok!

 

Ha en bra torsdag!

Av Sandra - 16 januari 2011 18:25

Försöker få min son till badet, men nej inte nu han ska se på Bilar! Dock behöver han det då han idag under middagen fick kethcup i halva håret! Så snart ska han bada vare sig han vill eller inte!

 

Jag o sambon fick idag sovmorgon då lilleman absolut inte skulle med mamma och pappa hem. Så han sov mellan mormor och morfar i natt. Han hade inte vaknat förens 9.15 så mormor fick också sovmorgon;) Eller? Min mormor ringde i alla fall och väckte oss någon gång efter 09.30 tror jag. Sen åkte G iväg för att köpa ny hockeyklubba och jag hoppade av hos mamma och pappa. Blev sedan pannkakslunch och sedan begav vi oss hemåt. Nu är G iväg på andra hockeymatchen och jag hoppas klubban håller!

 

Imorgon ska vi försöka greja lite, bankmöte på eftermiddagen och träning för både mig och G. Hoppas vi kan få till ett besök hos Li imorgon förmiddag med?!

 

Nej nu blir det badning!

Av Sandra - 15 januari 2011 11:58

Har precis skrivit ett presentations brev. Har nu mailat till min syster som också är barnvakt så jag kunde komma till ro och skriva så vi får se vad hon tycker, hon har ju i alla fall en uppfattning om hur jag är som person? fast jg har nog mest skrivit vad jag gjort. Den ska vara inskickad på måndag, men lika bra och få den gjord! Måste försöka plugga lite matte också, men får nog ta till lite hjälp så jag kan se om jag tänker rätt!

 

Igår bakade jag och Linus kladdkaka, vilket resulterade i kladdkakesmet i hela köket då Linus kom på att han kunde ta en sked o stoppa ner i bunken och gå runt och äta! Jaa:)

 

Sambon är nu iväg och ska spela första hockeymatchen för denna helg och ajg ska göra mig iordning för att snart ta mig ner till sollebrunn. Blir middag hos mamma o pappa sen:) Nej nu tar vi och mailar in presentationen, respons på torsdag!

 

Ha en skön lördag:)

Av Sandra - 13 januari 2011 21:16

När man vill att sonen ska somna snabbt (vill man väl självklart alltid) men när man som idag tex inte hunnit med ordentlig middag innan så ville jag ju att det skulle vara läsning och släcka lampan och sedan sov han. Men nee inte ikväll! Så när jag ska äta är jag så hungrig att man mår illa och knappt kan få i sig något! JIPPI!! Ska trycka i mig lite till o så får jag nog sova tidigt!

 

G är iväg och tränar och det fick jag ju med gjort idag! Nya Zumba-passet verkar roligt när vi kommer in i det:p

 

Nu knackar helgen på dörren!:D

Av Sandra - 13 januari 2011 12:16

Hade skrivit ett långt inlägg och gick iväg för att svara i telefonen. Pratade en stund och kom tillbaka då sonen säger, mamma färdig nu samtidigt som han slänger ihop datorn! LIINUS! Jaha, han tyckte nog att jag skulle kolla på Bilar ihop med honom istället, fast jag vet inte om jag tyckte det var så bra att bara slå igen datorn! Det tog en bra stund innan den ens ville start här nu!

 

Har haft ihållande huvudvärk sedan mattetestet i tisdags som för övrigt inte gick särskilt bra! Men jag är ju där för att lära mig! Men det är ju typiskt att få sprängande huvudvärk när man sitter o måste tänka! (kanske var just därför jag fick det) så nu slipper någon annan kommentera det;) Menmen har skrivit ut några häften o ska repetera lite här hemma. Skärmmande dock hur lite man kommer ihåg, man har ju ändå läst matte ett tag! Fast det var ju som sagt ett tag sen!

 

Idag är det dags för första engelskalektionen och jag hoppas att det kommer gå bättre! Vi ska nog skriva en presentation av oss själva tror jag det stod på schemat! Får se hur det går! Borde gå bättre än matten tycker jag! Sambon kommer hem vid 13.30 och ska besikta bilen så jag lånar pappas idag, så jag hinner hem till träningen!

 

SKall alltså trotsa min hosta och huvudvärk och ta mig till Zumban ikväll nu räcker det med träningssemester! Har inte tränat sen mitten av november, men idag börjar vi! Hoppas mamma inte blivit sämre så hon kan följa med mig och syster!Nu ska vi äta lunch!

 

wish me luck today!

Av Sandra - 10 januari 2011 21:08

Det är nog det jag kan bli kallad imorgon efter första matte-lektionen sen 2:an på gymnasiet! Spännande;) Vi ska få ett test, antagligen för att se hur vi mycket man kan. Jag gissar på att läraren kommer undra om jag inte ska gå matte på grundskolenivå! Idag känns det så i alla fall!

 

Just nu går Beck på tv:n och jag väntar på sambon ska komma hem från träningen! Imorgon skall lilleman vara hos gammelfarmor och gammelfarfar medans jag är ska plugga. Idag vabbade G men imorgon är det jobb igen!

 

Matte och engelska är det jag ska läsa upp för att sedan kunna plugga vidare, det är mitt mål! Om det kommer vara roligt eller inte vet jag inte men det är ett steg mot mitt mål, att få jobba med det jag verkligen vill! Så peppa mig gärna när jag klagar om hur tråkigt allt är!

 

Hoppas ni har en skön måndagskväll!

Av Sandra - 9 januari 2011 20:57

Olyckan har varit framme två gånger idag för lilleman! I förmiddags nästintill dök han in i bordskanten i vardagsrummet som gav ett fint blåmärke på kinden:(  Nu ikväll lekte han med sin traktor (ovanligt?) och körde iväg den ordentligt över golvet och åkte med ansiktet rätt i golvet och spräckte läppen! Usch va det blödde en stund, men sonen tog det förvånadsvärt lugnt. Dock kommer han ha en fin fläskläpp imorgon!

 

Sonen och sambon ligger uppe nu och jag hoppas att han somnar tidigare idag så vi kan se en film. Ljusen är tända och vi laddar inför en ny vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards