Alla inlägg under oktober 2013

Av Sandra - 28 oktober 2013 16:02

Diskuterade tomten med sonen idag (efter att jag hotat med honom;))
Linus: men kusin C ska döda tomten har han sagt (C är väldigt rädd för tomten)
Jag: nja han är rädd för tomten men det kommer han inte göra!
L: ja men det behöver han inte vara, det är ju bara en mask.
J:VA? Hur menar du nu?
L: ja det är ju bara en gubbe som klätt ut sig,
J: nej men va säger du nu?
L: ja men den riktiga tomten hinner ju inte komma till alla barn så ibland kommer det någon annan.
J: jaha okej.
L: men till oss kommer nog den riktiga mamma!

Av Sandra - 28 oktober 2013 13:07

Fullspäckad helg! Lördagen var ganska lugn till en början, sen iväg på fotboll. Barnens kusin spelade sin första kycklingcup:) han hade så kul, och var riktigt duktig i mål när han stod en av matcherna! På kvällen kom dem hit och även Glenns föräldrar för lite ost och kex! Lite kortspel också såklart;)

Sen igår var det ju Ullared, när vi kom gick jag och S direkt upp till barnkläderna och där var det förvånansvärt lite folk. Men när vi kom ner fy fan rent ut sagt! Fick väl kanske köpt hälften! Så mamma får offra sig;)

Idag är det stängningsdag på dagis. Så nu är kusinerna här och leker. Glenn jobbade bara några timmar för att bli färdig på det ställe han jobbat på förra veckan.

Dags för dialys!

Av Sandra - 25 oktober 2013 15:28

Två dagar kvar till Ullared:) lite nervös över hur mycket folk det kommer vara, med tanke på att det är löning och lov! Men har varnat mamma att hon nog får åka en gång i alla fall ;)

Igår passade vi kusinerna (i kanske 10 minuter) men dem lekte en aning längre;) mycket som händer nu som förhoppningsvis i längden blir något bra. Men man vågar inte riktigt hoppas. (Gäller inte transplantation) men vill inte skriva helt öppet om detta just nu.

Sonen är med kusinerna i Alingsås och badar:)

Skulle börja städa här nu men luften gick liksom ur mig efter ha vart på systemet med lillan! Hennes övertrötthet slog ut i affären;) men nu sover hon gott, funderar på att göra samma sak:)

Av Sandra - 24 oktober 2013 12:37

Växlande väder idag, blåsten är det ända som varar! Jag och Hanna höll på att blåsa omkull vid dagis imorse. Har nu på förmiddagen varit hos farmor och farfar en sväng, faster hade varit där och lämnat kläder som var för små så ska kolla igenom dessa påsar till dottern sen.

Ikväll ska vi passa kusinerna en stund så då får Linus Äntligen träffa dem som han uttrycker det. Dem har ju inte setts sen i söndags;)

Nu ska jag nog vila lite innan det är dags för dagens andra byte.

Av Sandra - 23 oktober 2013 10:16

Zombie springer ungarna runt och ropar titt som tätt. Och idag kan det nog stämma överens på hur jag känner mig! Kanske inte levande död men sovandes vaken! Barnen kom båda in samtidigt inatt och knuffa ut både mig och Glenn på varsin sida! Sen "lekte" dem en bra stund. Började dra mig i håret och ja inte mycket sömn blev det!

Ska diska lite innan jag tar och vilar lite!

Av Sandra - 22 oktober 2013 21:19

Fördriver tiden medans jag väntar på mina ägg. När jag var hos dietisten förra veckan visade det sig att jag åt 20g för lite protein om dagen vilket är ca 100g rent kött. Det kändes lite hopplöst då jag börjat äta mer och känner att det går inte med större portioner! Men 2-3 ägg om dagen ger också nästan 20g protein så det ska jag väl försöka med. Eller något annat riktigt proteinrikt pålägg! Försöka kan jag ju iaf!

Var hos mamma o pappa en stund o eftermiddags och sa då till mamma att fundera om det är något hon vill ha från Ullared! Linus önskelista var kort i år (eller iaf igår) radiostyrd rallybil och ett lasersvärd! Jahopp och vad ska jag säga till alla andra?? Hm;)

Nu blir det ägg-stund;)

Av Sandra - 22 oktober 2013 14:13

Har idag varit hos kuratorn. Kom dit och hade bara i tanke att diskutera handikapps-ersättning för alla extra utgifter som dialys innebär. Dock kom mycket annat ur detta samtal. Tankar jag inte ens visste att jag hade. Kände mig helt utpumpad när jag gick därifrån, tur att fystestet blev inställt!! Dock har jag typ 100 frågor i huvudet nu, att ställa mig själv och kanske några runt omkring!

Fick även pratat med min sköterska, hämtat lite grejor också. Så min tanke att vara tom på vätska under Ullaredsltrippen var rätt! Jag kände att det lär va mycket folk då det är löning och sen kallt att sitta vid bilen o göra byte. Nej det kändes bra så här.

Nu ska jag koppla loss mig och blunda några minuter innan det är dags att hämta barn!

Av Sandra - 21 oktober 2013 16:59

Har haft hela dagen på mig att vila men kan bara inte somna! Och när barnen var hämtade så nådde tröttheten sin värsta höjd! Något son stört mig hela dagen är att jag igår precis innan jag somna kom på något (som i det ögonblicket kändes viktigt )jag skulle skriva upp på Ullaredslistan och tänkte att jag kanske borde skriva upp det i anteckningar i mobilen. Men nej det var ju viktigt så det skulle jag komma ihåg men NEJ!!

Nu har iaf familjen åkt iväg en sväng och jag ska se om jag kan få något vettig gjort denna dag!

Ovido - Quiz & Flashcards