Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra - 24 juli 2012 21:49

Fyy vilken natt jag haft. Vaknade en gång i timmen med världens hostattack!! Feberfrossa och snuvig, känner mig lite bättre just nu så hoppas det blir bra inatt. Imorgon är det återbesök på Näl för sonen. Igår började vi trappa ner kortisonet till varannan dag, nu hoppas vi sandimmunet hunnit ge verkan!! Nu blir det en kopp te och sen sängen tror jag.

Ha det bra:)

Av Sandra - 16 juli 2012 09:00

Kom hem igår från stugan, jag och barnen +M åkte upp i fredags. Pappan i huset fick stanna hemma och måla färdigt, så nu är det bara alla plåtar som ska få lite färg då det regnat när han målat och runnit lite här o där. G och Linus är nu hos läkaren och vi hoppas att stickan idag visar 0!


Igår när vi kom hem åt vi mat och sen somnade både jag och G i varsin ände av soffan. Lillan sov uppe och Linus såg på film. Helt slut verkade vi vara båda två, kände mig helt konstig när jag vakna, nästintill full. Men blev bättre efter en dusch sen var det kalas för kusinen.


Idag hoppas jag att våra maskerad-dräkter kommer. De skickades redan i fredags iallafall så det kan mycket väl komma idag. Nu ska jag vila ögonen lite i soffan innan jag ska börja städa.


Kram

Av Sandra - 13 juli 2012 10:31

Söta underbara dotter varför ska man vakna så tidigt?? Efter välling och lite lek med mamma och pappa som klätterställningar somnade du om en liten stund. Innan vi åter igen blev klätterställningar. Nu sitter jag och väntar på sambon som är iväg och köper mer penslar så vi kan fortsätta måla. Han garaget och jag borden. Någon gång blir vi nog färdiga;)


Igår visade snabbstickan ungefär samma men de urinet som skickades till labbet visade lite mer protein. Ändå hade proteinet i blodet ökat så de tror att det bara var just idag (igår) på måndag ska vi tillbaka och träffa en annan doktor då A går på semester. Linus längtar efter dr C! Han hade även gått upp lite till men idag visade vågen här hemma minus igen. Nu får vi se vad de säger på måndag.


Igår var jag med ena svägerskan på tutbingo, kul! Tyvärr vann vi inget men jag åker gärna någon mer gång!


Ne jag får väl göra ett litet röj i köket så länge innan G dyker upp. Hoppaas solen kan titta fram snart med:)


Kram!

Av Sandra - 10 juli 2012 15:17

Har precis packat upp, satt på en tvätt och packat om. Ikväll tar jag med mig barnen till Almön för att spendera ett dygn med min moster och mina kusiner. Ska bli mysigt, Linus går här och undrar "är det kvällen än?" Skönt med semester när man bara  kan smita ifrån och njuta (med lite sjukhusbesök emellan). Städa kan vi göra en annan dag, dock tror jag att jag hinner med ett litet röj här innan vi beger oss. M ska ju i alla fall sluta jobba och kanske vill hinna få lite i magen innan han ska iväg o slita med husvagn och förtält.


Ha en bra kväll!



sol

Av Sandra - 10 juli 2012 11:59

Haft några sköna dagar med sol och värme i stugan. Är nu påväg hem. Värdena går neråt sakta men säkert, dock hade han gått upp i vikt men det är troligtvis horisont och aptiten som är stor då.
Nästa besök blir på torsdag.

pok

Av Sandra - 5 juli 2012 21:59

testar nu bloggplatsens app. Har idag varit på Liseberg o svettas, det märktes på barnen att de var varmt men de har ändå varit en bra dag:) imorgon läkaren igen å nu håller vi tummarna att urinstickan visar 0!!

P&K

Av Sandra - 3 juli 2012 08:40

Vilket kalas, gick och lade oss vid 04 och då vaknade ju självklart Hanna, så vid 07.30 sov jag en halvtimma innan G blev avbytt och jag gick ner. Sen somnade båBrde jag och Hanna i soffan i uterummet. Bror som var sist i säng hade gått och lagt sig 06.30 Behöver jag säga att vi var trötta även igår?


Igår var vi inne på 23:an och tog prover, trodde att vi skulle ta dem och sen få åka. Det brukar vara så och ifall det visar något annorlunda hör dem av sig. Men proverna togs runt 10 och vi var tvugna att vänta på svaren, vilket var bättre men vi var inte därifrån förens 12.40 Men nu vet vi vad som gäller tills på onsdag då vi ska tillbaka.


Idag blir det lite röjning här hemma innan vi beger oss till stugan.


Ha en bra vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards